Problemele cu contactul auto sau cu butucul sunt destul de frecvente, mulți șoferi fiind neplăcut surprinși de diverse erori sau defecțiuni ale sistemului de pornire, respectiv ale mecanismului de acces ale autovehiculului. Din păcate pentru aceștia, nu există scurtături pentru rezolvarea unor asemenea situații, atât complexitatea componentelor implicate, cât și modul de asamblare făcând, dacă nu imposibilă, complet nepractică orice tentativă de ocolire a unui atelier de lăcătușerie cu experiență în reparația de contacte auto. Încercările de remediere în regie proprie provoacă, de obicei, daune și mai mari, care ajung să necesite manopere mult mai extinse și mai scumpe decât s-ar fi impus inițial.
Dintre situațiile cu care orice șofer s-ar putea confruntă și care vor necesită intervenția specialiștilor în reparații de contacte auto și butuci, amintim:
*Contactul înțepenit sau deteriorat că urmare a forțării;
*Încuietoarea portierei sau a portbagajului blocate;
*Ușa deteriorată;
*Cheia uzată;
*Cheia blocată în butuc sau contact ;
*Cheia ruptă în contact.
Când o să ai nevoie de numărul de telefon salvator
Știi că este cazul să ceri ajutor specializat atunci când nu poți deschide portiera, s-a blocat portbagajul sau constați că nu funcționează contactul. În acest ultim caz, în care, oricât încerci, realizezi că nu ai cum să porneșți mașînă deoarece cheia nu intră complet ori nu poate fi învârtita, deloc sau până la capăt, una dintre cauze poate fi uzură uneia dintre componente.
Nu întotdeauna problemele cu contactul sunt evidente, însă de obicei mașînă îți oferă indicii despre ceea ce o deranjează. Spre exemplu, dacă ai nevoie de invartiri repetate ale cheii pentru a o convinge să pornească, există mari șanse să fi apărut o defecțiune la contact, mai ales dacă, aprinzând luminile, elimini eventualele probleme cu bateria. Apoi, se poate înfundă fanta în care se introduce cheia, în urmă pătrunderii unui corp străîn, ori, în cel mai pesimist scenariu, cheia se poate rupe înăuntru și atunci să vezi bătaie de cap! De asemenea, unii șoferi care își împărtășesc experiențele descriu, de exemplu, că le-a rămas cheia blocată în contactul Loganului, ceea ce nu are legătură cu modelul mașinii, bineninteles, ci cu o problema destul de comună, când se acționează contactul, dar cheia nu se mai poate răsuci înapoi pentru a opri motorul.
Funcționarea necorespunzătoare a butucului este o altă neplăcere care creează foarte mult stres, mai ales dacă există și o oarecare urgență în folosirea mașinii. Te poți trezi că nu mai poți introduce cheia sau că intră, dar nu se învârte, ori că se învârte în gol, fără a acționa mecanismul de deschidere a portierei. Nu sunt rare nici incidentele în care un șofer încuie mașînă uitând cheia inantru, fie în contact, pe bancheta sau oriunde altundeva în habitaclu sau chiar în portbagaj, iar mașînă se închide singură. De asemenea, dacă dintr-odată cedează bateria, făcând inutilă telecomanda, iar butucul este stricat, atunci fără un specialist nu ai nicio șansă să-ți recapeți mașînă.
Cum te poate ajută un specialist în reparații de contacte auto
Un specialist va debloca volanul, va reface încuietorile de la portiera și portbagaj și își va dovedi cu adevărat măiestria în situații mai puțîn obișnuite, precum potrivirea cheii cu un alt butuc. În ceea ce privește procedura de reparație a contactului auto, această presupune, de cele mai multe ori, demontarea piesei la față locului și remedierea sau schimbarea componenței defecte. Dacă această operațiune nu este posibilă, specialistul ar putea fi nevoit să ducă contactul la atelier, unde dispune de aparatură necesară efectuării oricărei manopere de reparație a contactului auto.
Pe de altă parte, și reparația închiderii centralizate poate fi o operațiune consumatoare de timp și resurse însă, cum nu există opțiunea schimbării întregii uși doar pentru că da rateuri încuietoarea, este bine să fii atent la semnele prevestitoare ale unei probleme, fiindcă acțiunile timpurii te pot scuti de multe dureri de cap și de… portofel.
Grijă pe care i-o porți autovehiculului influențează ritmul de deteriorare a componentelor, mecanice, electrice și electronice, însă oricât ai fi de atent cu unul dintre cele mai de preț bunuri ale tale, până la urmă uzură este normală și, de undeva, ceva de la mașînă tot va ceda. Spre deosebire de motor, sistemul electric și toate celelalte componente ascunse de caroserie, cu care un șofer nu interacționează în mod curent, încuietorile și contactul sunt direct utilizate, cu mai multă sau puțînă grijă, iar uneori sunt abuzate, când nerăbdarea și nervii nu mai pot fi gestionate, astfel că multe dintre defecțiunile mașinii îți sunt datorate.
Dar, în definitiv, că ești tu sau nu de vină, nu contează nici pentru tehnicianul chemat să te ajute, nici pentru mașînă.