Problemele cu contactul auto sau cu butucul sunt destul de frecvente, multi soferi fiind neplacut surprinsi de diverse erori sau defectiuni ale sistemului de pornire, respectiv ale mecanismului de acces ale autovehiculului. Din pacate pentru acestia, nu exista scurtaturi pentru rezolvarea unor asemenea situatii, atat complexitatea componentelor implicate, cat si modul de asamblare facand, daca nu imposibila, complet nepractica orice tentativa de ocolire a unui atelier de lacatuserie cu experienta in reparatia de contacte auto. Incercarile de remediere in regie proprie provoaca, de obicei, daune si mai mari, care ajung sa necesite manopere mult mai extinse si mai scumpe decat s-ar fi impus initial.

 

Dintre situatiile cu care orice sofer s-ar putea confrunta si care vor necesita interventia specialistilor in reparatii de contacte auto si butuci, amintim:

*Contactul intepenit sau deteriorat ca urmare a fortarii;

*Incuietoarea portierei sau a portbagajului blocate;

*Usa deteriorata;

*Cheia uzata;

*Cheia blocata in butuc sau contact ;

*Cheia rupta în contact.

 

Cand o sa ai nevoie de numarul de telefon salvator

 

Stii ca este cazul sa ceri ajutor specializat atunci cand nu poti deschide portiera, s-a blocat portbagajul sau constati ca nu functioneaza contactul. In acest ultim caz, in care, oricat incerci, realizezi ca nu ai cum sa pornesti masina deoarece cheia nu intra complet ori nu poate fi invartita, deloc sau pana la capat, una dintre cauze poate fi uzura uneia dintre componente.

Nu intotdeauna problemele cu contactul sunt evidente, insa de obicei masina iti ofera indicii despre ceea ce o deranjeaza. Spre exemplu, daca ai nevoie de invartiri repetate ale cheii pentru a o convinge sa porneasca, exista mari sanse sa fi aparut o defectiune la contact, mai ales daca, aprinzand luminile, elimini eventualele probleme cu bateria. Apoi, se poate infunda fanta in care se introduce cheia, in urma patrunderii unui corp strain, ori, in cel mai pesimist scenariu, cheia se poate rupe inauntru si atunci sa vezi bataie de cap! De asemenea, unii soferi care isi impartasesc experientele descriu, de exemplu, ca le-a ramas cheia blocata in contactul Loganului, ceea ce nu are legatura cu modelul masinii, bineninteles, ci cu o problema destul de comuna, cand se actioneaza contactul, dar cheia nu se mai poate rasuci inapoi pentru a opri motorul.

Functionarea necorespunzatoare a butucului este o alta neplacere care creeaza foarte mult stres, mai ales daca exista si o oarecare urgenta in folosirea masinii. Te poti trezi ca nu mai poti introduce cheia sau ca intra, dar nu se invarte, ori ca se invarte in gol, fara a actiona mecanismul de deschidere a portierei. Nu sunt rare nici incidentele in care un sofer incuie masina uitand cheia inantru, fie in contact, pe bancheta sau oriunde altundeva in habitaclu sau chiar in portbagaj, iar masina se inchide singura. De asemenea, daca dintr-odata cedeaza bateria, facand inutila telecomanda, iar butucul este stricat, atunci fara un specialist nu ai nicio sansa sa-ti recapeti masina.

 

Cum te poate ajuta un specialist in reparatii de contacte auto

 

Un specialist va debloca volanul, va reface incuietorile de la portiera si portbagaj si isi va dovedi cu adevarat maiestria in situatii mai putin obisnuite, precum potrivirea cheii cu un alt butuc. In ceea ce priveste procedura de reparatie a contactului auto, aceasta presupune, de cele mai multe ori, demontarea piesei la fata locului si remedierea sau schimbarea componentei defecte. Daca aceasta operatiune nu este posibila, specialistul ar putea fi nevoit sa duca contactul la atelier, unde dispune de aparatura necesara efectuarii oricarei manopere de reparatie a contactului auto.

Pe de alta parte, si reparatia inchiderii centralizate poate fi o operatiune consumatoare de timp si resurse insa, cum nu exista optiunea schimbarii intregii usi doar pentru ca da rateuri incuietoarea, este bine sa fii atent la semnele prevestitoare ale unei probleme, fiindca actiunile timpurii te pot scuti de multe dureri de cap si de… portofel.

Grija pe care i-o porti autovehiculului influenteaza ritmul de deteriorare a componentelor, mecanice, electrice si electronice, insa oricat ai fi de atent cu unul dintre cele mai de pret bunuri ale tale, pana la urma uzura este normala si, de undeva, ceva de la masina tot va ceda. Spre deosebire de motor, sistemul electric si toate celelalte componente ascunse de caroserie, cu care un sofer nu interactioneaza in mod curent, incuietorile si contactul sunt direct utilizate, cu mai multa sau putina grija, iar uneori sunt abuzate, cand nerabdarea si nervii nu mai pot fi gestionate, astfel ca multe dintre defectiunile masinii iti sunt datorate.

Dar, in definitiv, ca esti tu sau nu de vina, nu conteaza nici pentru tehnicianul chemat sa te ajute, nici pentru masina.

ro_RORomanian
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul, pentru a oferi functiile retelelor sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor nostri pentru a-ti oferi experiente deosebite, pentru a analiza traficul si modul de utilizare si pentru a-ti personaliza serviciile noastre. In cazul in care alegi sa continui utilizarea website-ului nostru, esti de acord cu utilizarea modulelor noastre si politica de confidentialitate.